Tegenover een vervuilende auto met een benzinemotor moet dus wel een EV of plug-in hybride staan om aan deze norm te voldoen. Om de verkoop van plug-in hybrides te stimuleren brengen fabrikanten de prijzen van hun ’stekkerauto’s daarom meer in lijn met die van hun auto’s met verbrandingsmotoren. Alle plug-in hybrides zijn uitgevoerd met een automaat.
En dat betekent automatisch ook een beperkte CO2-uitstoot. Maar hier zit wel een addertje onder het gras: we hebben het over normverbruik, niet over praktijkverbruik. Het normverbruik is het verbruik zoals gemeten met de WLTP-test. Uit deze test komt een theoretisch haalbaar energieverbruik. Maar omdat de testomstandigheden en de praktijk sterk van elkaar verschillen, wijkt dit normverbruik in de regel af van wat praktisch haalbaar is.
Wil je als werkgever de brandstofkosten (en dus de CO2-uitstoot) laag houden, dan zul je afspraken moeten maken met je leaserijders over het maximale praktijkverbruik en dit in je autoregeling vastleggen. De overheid stimuleert elektrisch rijden omdat bij het rijden geen broeikasgassen en stikstofdioxide vrijkomen. Vanaf 2030 moeten alle auto’s die op de markt komen 100% elektrisch zijn.
Onvoldoende opladen betekent bij een plug-in hybride niet dat je stil komt te staan, je hebt de verbrandingsmotor immers achter de hand. Maar wie te vaak op zijn verbrandingsmotor rijdt, voelt dat wel in zijn of haar portemonnee (afhankelijk van de afspraken over het overschrijden van het praktijkverbruik die je als werkgever met je leaserijders maakt).
Steeds meer klanten kijken naar de milieuprestaties van de bedrijven waarmee ze zaken doen. Met een wagenpark dat uit plug-in hybride auto’s bestaat (eventueel in combinatie met EV’s), laat je zien dat je het milieu serieus neemt. Ook voor potentiële medewerkers kun je met een plug-in hybride als leaseauto het verschil maken.
Omdat veel werknemers liever een plug-in hybride rijden dan een auto met alleen een verbrandingsmotor, hebben werkgevers die plug-in hybride lease stimuleren een streepje voor op de arbeidsmarkt. We maken in Nederland over het algemeen relatief korte ritten, gemiddeld minder dan 17 kilometer. Daarom zijn wij voorloper in Europa op het gebied van elektrisch rijden.
De praktijk heeft uitgewezen dat je de laaddiscipline van je medewerkers daarmee aanzienlijk vergroot. NB. De meeste PHEV’s kunnen niet snelladen omdat de accu's van deze auto’s dat niet ondersteunen. Op dit moment kunnen alleen de Mitsubishi Outlander PHEV, de Polestar 1 en de Mercedes GLE 350 snelladen. Op en oplaadpalen.
Alles bij elkaar opgeteld is het niet verwonderlijk dat de plug-in hybride bezig is aan een opmars op de Nederlandse wegen. Ook bij Wagen, Plan merken we dat steeds meer bedrijven interesse hebben in deze auto’s. Wil je weten hoe het financiële plaatje eruit ziet als je overstapt op een wagenpark met PHEV’s? Neem dan contact op met een van onze mobiliteitsadviseurs via info@wagenplan.
Er is nu een plek waar antwoord wordt gegeven op veelgestelde vragen over elektrisch rijden. Door de kennis van een groot aantal partijen samen te brengen, zijn de meest dringende vragen bij elkaar gebracht en beantwoord. Het biedt duidelijkheid met zo goed mogelijk uitgelegde feiten over verschillende onderwerpen als de kosten van elektrisch rijden, de CO2-uitstoot, het opladen en de productie van batterijen.
Daarbij is aangegeven waar de informatie vandaan komt. De veelgestelde vragen en antwoorden zijn vanaf nu hier te vinden. De veelgestelde vragen en antwoorden worden minimaal elk half jaar bijgewerkt op basis van de nieuwste informatie. De veelgestelde vragen en antwoorden zijn onderverdeeld in 6 categorieën:1. De kosten van een elektrische auto ()2.
Veiligheid bij het opladen van elektrische voertuigen ()4. Het milieu en elektrische auto’s (5. De afstand die een elektrische auto kan rijden 6. Het delen van elektrische auto’s Als je vraag er niet bijstaat of als je onderzoeken tegenkomt waar wat anders lijkt te staan, kun je dit aangeven aan het secretariaat van het Formule E-Team: [email protected] door de sterk wisselende prijzen voor benzine, diesel en stroom kunnen de genoemde bedragen in de veelgestelde vragen en antwoorden verschillen met de werkelijkheid.
28-06-2023 • leestijd 4 minuten • 59911 keer bekeken • bewaren, Elke dag twee uur in de auto van en naar het werk? Dat kan zomaar flink meer gaan kosten. Hoe wordt de kilometerregistratie bijgehouden? En als je – net als circa de helft van de Nederlanders – deze zomer de auto pakt voor een vakantie in het buitenland, moet je daar dan ook een extra heffing voor gaan betalen? Allemaal vragen die spelen rond het plan om vanaf 2030 het zogenaamde rekeningrijden in te voeren.
Navigation
Latest Posts
Trcars Uw Auto Opkoper - Auto Verkopen - Wagen Verkopen ...
Autohandelaar Nistelrode
Motorhome For 8 Person